Bestelproces

  1. Je stelt een deur en / of deurbeslag samen en plaatst deze in de winkelwagen.
  2. Je ontvangt een automatische bevestiging van je bestelling per mail.
  3. De bestelling wordt omgezet naar een officiële factuur.
    Let op: de factuur van Deurnodig is een belangrijk en bindend document voor de uitvoering van je bestelling. Grondige controle van de factuur is dan ook echt noodzakelijk. De factuur van Deurnodig is ten allen tijde bindend voor jouw opdracht(en).
  4. De bestelling wordt in behandeling genomen na betaling van de factuur.
  5. De levertijd is maximaal 9 werkdagen voor voorraadartikelen. Voor bestel- en maatwerkdeuren zijn de levertijden merk afhankelijk.

Verzending en levering

Zodra je jouw eigen deur hebt samengesteld en je het bestelproces volledig hebt doorlopen, wordt de deur samengesteld in de fabriek. Wanneer de deur klaar is, krijg jij deze thuis geleverd. Voor een bestelling onder de EUR 750 incl. BTW wordt EUR 60,50 incl. BTW aan verzendkosten in rekening gebracht. Voor het Weekamp assortiment komt bij een bestelling onder de EUR 423,50 incl. BTW nog een extra toeslag van EUR 60,50 incl. BTW.
Het deurbeslag kun je gemakkelijk zelf monteren.

Ontvangst en pakbon

Vanuit Skantrae ontvang je op de dag van levering een mail met een tijdvenster van 2 uur. Klik hier voor een voorbeeld van zo’n mail. Bij vragen hierover altijd contact opnemen met Deurnodig of Skantrae en niet met de transporteur.

Voor Skantrae en Weekamp geldt het volgende:
– Zorg dat je aanwezig bent om te tekenen voor schadevrije ontvangst.
– Meldt zichtbare schade, breuk, verkeerde maatvoering en andere foutieve zaken op de pakbon vóórdat je tekent.
– Bij afwezigheid op afgesproken tijdvak, belt de chauffeur jou. Indien geen oplossing wordt er een nieuwe afspraak met jou gemaakt en worden de kosten (EUR 40 excl. BTW) doorberekend aan jou als klant.

Leveringscondities

Voor de leveringscondities zijn wij afhankelijk van Skantrae en Weekamp.
Het is mogelijk om je bestelling rechtstreeks af te halen bij Deurnodig aan de Ampérestraat 2, 8091 XX WEZEP.

Voor Skantrae deuren gelden de volgende leveringscondities:

  1. Bestellingen die vrijdag voor 11.00 uur zijn bevestigd door Skantrae, kunnen de volgende week worden geleverd, mits de deur op voorraad is.
    De dag is afhankelijk van je postcode. Klik hier voor een overzicht. De levertijd is maximaal 5-9 werkdagen indien de deur voorradig is.
  2. Levering op woonadres in Nederland (waddeneilanden 1 dag extra zonder extra toeslag):
    Levering op het (door vrachtwagen bereikbare) afleveradres in opdracht tot 1e deur op de begane grond. Voor de waddeneilanden geldt 1 dag extra t.o.v. afgegeven afleverdatum. Lossen in het bijzijn van de consument. Ordergrootte deuren t/m 4 stuks:
    o Elke deur verpakt met extra kartonnen stroken en folieOrdergrootte deuren 5 of meer stuks:
    o Bij elkaar op 1 pallet; voorzien van kartonnen hoeken en wikkelfolieBeslag
    o met de zending mee of via postorderbedrijfIndien goederen niet gelost kunnen worden zal EUR 40 excl. BTW extra in rekening gebracht worden.

Vanuit Skantrae ontvang je een mail met een tijdvenster van 4 uur op de dag van levering. Opgaven van adres, postcode, telefoonnummer en contactpersoon noodzakelijk. Klik hier voor een voorbeeld van zo’n mail.

Voor Weekamp deuren gelden de volgende leveringscondities:

Rechtstreekse leveringen (m.u.v. de eilanden): opgaven van adres, postcode, telefoonnummer en contactpersoon noodzakelijk. Het transport zal vooraf telefonisch worden aangekondigd.

Retourbeleid

Wil je een deur van Deurnodig.nl retourneren? In de meeste gevallen kan dat.

Bij Weekamp kunnen goederen alleen retour worden gezonden in samenwerking met Deurnodig en als hier schriftelijk door Weekamp toestemming voor is gegeven
Het is niet toegestaan de geleverde goederen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming terug te zenden. In geval van terugzending geschiedt dit te allen tijde voor rekening en risico van de afzender.

Indien het gaat om een Skantrae deur gelden de volgende retourvoorwaarden:

Skantrae neemt een artikel alleen retour indien deze voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Het betreft een massieve binnendeur (board, boardpaneeldeuren en DKS zijn uitgesloten).
  • Het artikel dient onbeschadigd te zijn.
  • Het artikel is nog onderdeel van het Skantrae assortiment.
  • Melding binnen 24 uur of na overleg met een medewerker.
  • Het artikel is voorzien van originele verpakking en labels.
  • De verpakking is niet voorzien van stickers of andere uitingen
  • Het artikel is niet afgelakt.
  • Het artikel is niet voorzien van een bewerking zoals bijv. glasmontage en/of frezingen.
  • Het artikel heeft geen uitlopende of vervallen status.
  • Het artikel is geen maatwerk of bestelproduct. Het gaat om maatwerk wanneer de deur in een eigen kleur is afgelakt en een specifieke maatvoering heeft. Het gaat om een bestelproduct als de deur wel een standaardmaat heeft, maar niet in Zevenaar op voorraad wordt gehouden door Skantrae.

Kortom, de artikelen moeten in wederverkoopbare staat zijn en bij Skantrae retour komen.

Het risico voor transport richting Skantrae is voor rekening van jou als klant. Verpak de aangeboden artikelen dan ook goed, bij voorkeur op een pallet met een dekdeur en ingeseald. Dit om risico voor transportschade voor jezelf te verkleinen.
Artikelen dienen op de bevestigde datum klaar te zijn om retour gehaald te worden. Artikelen die bij ontvangst niet blijken te voldoen aan de bovengenoemde voorwaarden zullen, na telefonisch overleg, retour worden gestuurd naar jou als klant met berekening van de vrachtkosten.

De netto retourkosten (exclusief BTW) voor coulance RMA’s bedragen: 35 euro per massieve binnendeur en 45 euro per buitendeur. Op alle overige artikelen wordt 30% van de inkoopwaarde in mindering gebracht. Deze kosten worden verrekend op de creditfactuur van de retour gezonden goederen.

Garantie en voorwaarden

Weekamp
Op Weekamp deuren wordt, indien voldaan aan de verwerkingsvoorschriften van Weekamp deuren (zie link onder), 6 of 12 jaar garantie verleend.
– 12 jaar bij binnendeuren met de S-core kern en een breedte tot maximaal 1050mm en een hoogte tot maximaal 2400mm.
– 6 jaar bij binnendeuren met een breedte tot maximaal 1200mm en een hoogte tot maximaal 2700mm.
– 6 jaar bij buitendeuren met een breedte tot maximaal 1050mm en een hoogte tot maximaal 2400mm.
De garantietermijn gaat in op de dag van aankoop. Bewaar daarom altijd de aankoopnota. Hierbij gelden de onderstaande voorwaarden. Mocht tijdens de garantieperiode sprake zijn van een productgebrek, dan dient er contact opgenomen te worden met Deurnodig. Hier wordt de klacht beoordeeld en afgehandeld. De garantie houdt in dat bij een toerekenbaar productgebrek het product wordt gerepareerd of vervangen in overleg met Weekamp Deuren BV.

Link Verwerkingsinstructies | Weekamp Deuren

Skantrae
Op Skantrae deuren wordt, indien voldaan aan de verwerkingsvoorschriften, de garantie verleend zoals vermeld bij de stijlgroepen. De garantietermijn gaat in op de dag van aankoop. Bewaar daarom altijd de aankoopnota. Hierbij gelden de onderstaande voorwaarden. Mocht tijdens de garantieperiode sprake zijn van een productgebrek, dan dient er contact opgenomen te worden met Deurnodig. Hier wordt de klacht beoordeeld en afgehandeld. De garantie houdt in dat bij een toerekenbaar productgebrek het product wordt gerepareerd of vervangen in overleg met Skantrae BV.

Lees voor verdere informatie de garantievoorwaarden en verwerkingsafschriften van Skantrae:
Link:  Garantievoorwaarden en behandelingsinstructies | Skantrae deuren
Link:  Technische informatie Skantrae deuren / | Skantrae deuren

 

Garantie per stijlgroep:
De binnendeuren van Bruynzeel en / of Skantrae blijven gegarandeerd voor de hieronder genoemde jaren in perfecte conditie, sluiten goed en trekken niet krom. De volgende garanties gelden per stijl:

Bruynzeel stijl: Garantie: Skantrae serie: Garantie:
Bruynzeel Jaren 30 10 jaar Skantrae Slimseries 10 jaar
Bruynzeel Modern 10 jaar Skantrae Cube series 10 jaar
Bruynzeel Klassiek 10 jaar Skantrae Nano series 5 jaar
Bruynzeel Landelijk 10 jaar Skantrae Accent 10 jaar
Bruynzeel Basic 2 jaar Skantrae Cottage 10 jaar
Skantrae Essence 7 jaar
Skantrae Ready 10 jaar
Skantrae Prestige 10 jaar
Skantrae Original 10 jaar
Skantrae Boardpaneel 2 jaar
Skantrae HPL 2 jaar
Skantrae DKS 2 jaar


Garantievoorwaarden:

  1. De deuren moeten droog en vlak worden opgeslagen en vervoerd.
  2. De deuren mogen tijdens de opslagperiode niet aan direct zonlicht worden blootgesteld.
  3. De goederen dienen bij ontvangst op schade en specificatie te worden gecontroleerd. Eventuele schade en/of klachten dienen direct op de vrachtbrief te worden vermeld en ondertekend. Schade en/of andere reclamaties zijn achteraf niet meer mogelijk.
  4. De verwerkingsvoorschriften binnendeuren dienen in acht te worden genomen.
  5. Deuren die (gedeeltelijk) bewerkt zijn of uit de oorspronkelijke verpakking zijn gehaald, kunnen niet worden geruild.
  6. De deuren moeten minimaal aan twee scharnieren of paumelles en één sluitpunt worden afgehangen.
  7. Om beschadigingen te voorkomen, is het raadzaam de deuren zo laat mogelijk in de bouwfase te plaatsen.
  8. Maatwerkdeuren of bewerkte deuren worden niet retour genomen.


Uitsluiting van garantie:

  1. Gebreken en/of schade die bij controle ontvangst al vastgesteld hadden kunnen worden.
  2. Gebreken veroorzaakt door foutieve behandeling of eigen toedoen, vallen buiten de garantie. Dit geldt in het bijzonder wanneer de montagewijzer niet is opgevolgd (bijgesloten bij het product).
  3. Lichte kleur- en structuurnuances zijn inherent aan een natuurproduct.
  4. Deuren die groter zijn dan 93 cm breed en 231,5 cm hoog.
  5. De kromming of scheluwte van een deur van niet meer dan 8 mm, conform tolerantie 2 van de norm NEN-EN 1530. 6. Indien er meer dan het toegestaan aan millimeters van de zijde van de deur geschaafd of gezaagd is, zie de montagewijzer.
  6. Indien het vochtpercentage van de deur meer dan 16% is. Let daarom op het vochtgehalte van jouw woning.
  7. Indien stolp- of tongnaalden of andere houten materialen door derden aan de deur zijn toegevoegd.
  8. Indien deuren zijn toegepast in een zogenaamde warmte/koud situatie, zoals bijvoorbeeld een verbindingsdeur tussen garage en huis.
  9. Indien verwarmingselementen zich binnen een afstand van 100 cm van de deur bevinden.
  10. Onvoldoende afdichting bij de deur/glasaansluitingen waardoor er waterschade is ontstaan.
  11. Een afwerklaag die onvoldoende bescherming biedt, waardoor vervormingen of schade aan de deur is ontstaan.


Klachtenprocedure

Om een klacht zo snel en voor alle partijen helder mogelijk op te lossen, wordt de volgende klachtenprocedure gehanteerd:

  • Is het niet mogelijk de klacht telefonisch op te lossen, dan verzoeken wij je samen met Deurnodig.nl de klacht te beschrijven en deze met het aankoopbewijs op te sturen naar  Skantrae BV of Weekamp Deuren BV. LET OP: zonder aankoopbewijs kan er geen garantie worden verleend.
  • Skantrae BV of Weekamp Deuren BV kan aan de hand van jouw beschreven klacht bepalen of er wel of niet sprake is van garantie en of iemand de klacht ter plaatse gaat bekijken. Het is belangrijk dat de klacht zorgvuldig en naar waarheid beschreven wordt.
Aanmelden / Inloggen