Klantenservice

Hier vind je alle informatie over:

Bestelproces

  1. Je stelt een deur samen en plaatst deze in de winkelwage
  2. Je ontvangt een automatische bevestiging van je bestelling per mail
  3. De bestelling wordt omgezet naar een officiële order
  4. De order wordt in behandeling genomen nadat de betaling heeft plaatsgevonden.
  5. De levertijd is maximaal 7 werkdagen (indien de deur voorradig is).

Verzending en levering

Zodra je jouw eigen deur hebt samengesteld en je het bestelproces volledig hebt doorlopen, wordt de deur samengesteld in de fabriek. Wanneer de deur klaar is, krijg jij deze gratis thuis geleverd. Het deurbeslag kun je gemakkelijk zelf monteren en wij leggen ook uit hoe je de deur moet afhangen.

Leveringscondities

Voor de leveringscondities zijn wij afhankelijk van Bruynzeel en Weekamp.

Voor Bruynzeel deuren gelden de volgende leveringscondities:

  1. Bestellingen die vrijdag voor 11.00 uur zijn bevestigd, kunnen op dinsdag van de volgende week worden geleverd, mits de deur op voorraad is.
    De levertijd is maximaal 7 werkdagen indien de deur voorradig is.
  2. Afwijkend leveradres – zakelijke service
    • Minimaal 4 deuren op één afleveradres.
    • Standaardverpakking.
    • Vaste afleverdag, geen tijdvensters mogelijk.
    • Indien goederen niet gelost kunnen worden zal € 40 extra in rekening gebracht worden.
  3. Afwijkend leveradres – consumentenservice (service op aanvraag)
    • Vanaf één deur op één leveradres.
    • Verpakking afgestemd op stuks-levering.
    • Afstemming afleverdag en dagdeel mogelijk.

Retourbeleid

Wil je een deur van Deurnodig.nl retourneren? In de meeste gevallen kan dat. Indien het gaat om een Bruynzeel deur gelden de volgende retourvoorwaarden:

Bruynzeel neemt een artikel alleen retour
indien deze voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Het betreft een massieve binnendeur (board, boardpaneeldeuren en DKS zijn uitgesloten).
  • Het artikel dient onbeschadigd te zijn.
  • Het artikel is voorzien van originele verpakking en labels.
  • De verpakking is niet voorzien van stickers of andere uitingen
  • Het artikel is niet afgelakt.
  • Het artikel is niet voorzien van een bewerking zoals bijv. glasmontage en/of frezingen.
  • Het artikel heeft geen uitlopende of vervallen status.
  • Het artikel is geen maatwerk of bestelproduct. Het gaat om maatwerk wanneer de deur in een eigen kleur is afgelakt en een specifieke maatvoering heeft. Het gaat om een bestelproduct als de deur wel een standaardmaat heeft, maar niet in Zevenaar op voorraad wordt gehouden door Skantrae.

Kortom, de artikelen moeten in wederverkoopbare staat zijn en bij Bruynzeel retour komen.

De netto retourkosten (exclusief BTW) voor coulance RMA’s bedragen: 25 euro per massieve binnendeur. Op alle overige artikelen wordt 25% van de inkoopwaarde in mindering gebracht. Deze kosten worden verrekend op de creditfactuur van de retour gezonden goederen.

Garantie en voorwaarden

Op Bruynzeel deuren wordt, indien voldaan aan de verwerkingsvoorschriften van Bruynzeel deuren, de garantie verleend zoals vermeld bij de stijlgroepen. De garantietermijn gaat in op de dag van aankoop. Bewaar daarom altijd de aankoopnota of kassabon. Hierbij gelden de onderstaande voorwaarden. Mocht tijdens de garantieperiode sprake zijn van een productgebrek, dan dient er contact opgenomen te worden met de vestiging waar het product is aangeschaft. Hier wordt de klacht beoordeeld en afgehandeld. De garantie houdt in dat bij een toerekenbaar productgebrek het product wordt gerepareerd of vervangen in overleg met Bruynzeel Home Products Deuren bv.

Garantie per stijlgroep:
De binnendeuren van Bruynzeel blijven gegarandeerd minimaal 10 jaar in perfecte conditie, sluiten goed en trekken niet krom. De volgende garanties gelden per stijl:

  1. jaren 30 authentiek; 10 jaar
  2. jaren 30; 10 jaar
  3. modern; 10 jaar
  4. modern; ultralak 10 jaar
  5. klassiek; 10 jaar
  6. landelijk barn; 10 jaar
  7. landelijk rustiek; 10 jaar
  8. studio; 2 jaar
  9. basic; 2 jaar


Garantievoorwaarden:

  1. De deuren moeten droog en vlak worden opgeslagen en vervoerd.
  2. De deuren mogen tijdens de opslagperiode niet aan direct zonlicht worden blootgesteld.
  3. De goederen dienen bij ontvangst op schade en specificatie te worden gecontroleerd. Eventuele schade en/of klachten dienen direct op de vrachtbrief te worden vermeld en ondertekend. Schade en/of andere reclamaties zijn achteraf niet meer mogelijk.
  4. De verwerkingsvoorschriften binnendeuren dienen in acht te worden genomen.
  5. Deuren die (gedeeltelijk) bewerkt zijn of uit de oorspronkelijke verpakking zijn gehaald, kunnen niet worden geruild.
  6. De deuren moeten minimaal aan twee scharnieren of paumelles en één sluitpunt worden afgehangen.
  7. Om beschadigingen te voorkomen, is het raadzaam de deuren zo laat mogelijk in de bouwfase te plaatsen.
  8. Maatwerkdeuren of bewerkte deuren worden niet retour genomen.


Uitsluiting van garantie:

  1. Gebreken en/of schade die bij controleontvangst al vastgesteld hadden kunnen worden.
  2. Gebreken veroorzaakt door foutieve behandeling of eigen toedoen, vallen buiten de garantie. Dit geldt in het bijzonder wanneer de montagewijzer niet is opgevolgd (bijgesloten bij het product).
  3. Lichte kleur- en structuurnuances zijn inherent aan een natuurproduct.
  4. Deuren die groter zijn dan 93 cm breed en 231,5 cm hoog.
  5. De kromming of scheluwte van een deur van niet meer dan 8 mm, conform tolerantie 2 van de norm NEN-EN 1530. 6. Indien er meer dan het toegestaan aan millimeters van de zijde van de deur geschaafd of gezaagd is, zie de montagewijzer.
  6. Indien het vochtpercentage van de deur meer dan 16% is. Let daarom op het vochtgehalte van jouw woning.
  7. Indien stolp- of tongnaalden of andere houten materialen door derden aan de deur zijn toegevoegd.
  8. Indien deuren zijn toegepast in een zogenaamde warmte/koud situatie, zoals bijvoorbeeld een verbindingsdeur tussen garage en huis.
  9. Indien verwarmingselementen zich binnen een afstand van 100 cm van de deur bevinden.
  10. Onvoldoende afdichting bij de deur/glasaansluitingen waardoor er waterschade is ontstaan.
  11. Een afwerklaag die onvoldoende bescherming biedt, waardoor vervormingen of schade aan de deur is ontstaan.


Klachtenprocedure

Om een klacht zo snel en voor alle partijen helder mogelijk op te lossen, hanteert Bruynzeel Home Products bv een klachtenprocedure:

  • Is het niet mogelijk de klacht telefonisch op te lossen, dan verzoeken wij je samen met Deurnodig.nl de klacht te beschrijven en deze met het aankoopbewijs op te sturen naar Bruynzeel Home Products Deuren bv. LET OP: zonder aankoopbewijs kan er geen garantie worden verleend.
  • Bruynzeel Home Products Deuren bv kan aan de hand van jouw beschreven klacht bepalen of er wel of niet sprake is van garantie en of iemand van Bruynzeel Home Products Deuren bv de klacht ter plaatse gaat bekijken. Het is belangrijk dat de klacht zorgvuldig en naar waarheid beschreven wordt.
Aanmelden / Inloggen